onsdag 17 december 2008

Phuket - Oroninflammation

Hej!
Nu har vi vart i Phuket i en vecka. De forsta dagarna hyrde vi solstolar och parasoll pa stranden och lag och pressade i solen och badade hela dagarna. Det var jattemysigt och vi har blivit valdans bruna. En dagvar vi till och med ut och sprang pa stranden pa morgonen innan vi at frukost!

Pa kvallarna at vi gott och gick runt och kollade pa utelivet som ar valdigt festligt har :D Det ar party varje dag! Det har vart karneval har i Phuket med. En karneval med massor av foretag som hade klatt ut sig roligt och dansade. Till karnevalen har de ocksa stallt upp massa stand med thailandsk mat som man far kopa for ganska billigt pris. De saljer aven godis, glass, frukt, dricka och thailanska specialiter. De har aven massa konstutstallningar m,m.

I mandags kvall sa borjade jag kanna att jag hade valdigt ont i orat och att det var svullet. Efter att jag tagit en valdigt skon oljemassage och Jens en thaimassage sa kande jag att det kom vatska ur orat sa vi gick till ett apotek dar jag fick penicillin och avsvallande mot orininflammation. Dagen efter sa kandes det ok pa morgonen sa vi gick ner till stranden och jag lag i skuggan och vilade, men nar lunchen kom slog smartan ut och vi blev tvugna att ga hem och badda ner mig. Sa igar och i forrgar har jag legat i sangen forrutom nar vi var tvugna att ga upp och ata. Soppa for mig eftersom det gjorde for ont att tugga. Igar foreslog pappa att jag skulle ta en Ipren och efter det blev det mycket battre, gjorde inte lika ont langre. Idag kanns det natsan helt bra i ena orat och jag ar uppe pa benen aven om det inte ar helt bra i det andra orat som fortfarande ar svullet och har lock.

Vi har inte hunnit traffa Karro och Kristian sa mycket. Forsta dagarna var de lite trotta och ville vila och sedan blev jag sjuk sa vi har inte hunnits umgas nagot an. Vi far se om vi hittar pa nagot roligt ikvall.

Puss och kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej EVELINAJENS!!
Jag hoppas att du Evelina snabbt kryar på dig! Efter 3.e dagen ska man se klar bättring om man äter penicillin. Hoppas även att Jens fått fart på nya pumpen. Det är alltid oroligt för oss hemma, när det inte är som det ska..Hör av Er !Förstår att ni är härligt brunbrända,som pepparkakor! Goa karmar från Iréne och Kjell

Anonym sa...

Tjena Pepparkakorna ;P
Jag undrar hur det går för dig Jens med pumpen, är allt som det ska nu? eller är det fortfarande problem? Hur är det med Evelinas öron? Börjar det bli som det ska igen? Skulle vara roligt att höra hur det är med er. Det är viktigt för oss som bor här hemma och veta att ni även mår bra.
Farfar frågar alltid hur det går för dig när man ringer till honom och tycker det är jätte roligt att läsa om er. Han får ju utskrivet material av Pappa Kjell varje vecka. :) Jag hoppas ni njuter av tillvaron och att jag får se många fina kort när ni kommer hem så jag får se hur fint det är i Sydostasien. stora kramar Björn