tisdag 18 november 2008

Thap Ba hot springs

Hej!
Imorse hyrde vi cyklar och bestamde oss for att cykla till Thap Ba hot springs som ligger 6.5km utanf or Nha trang. I Thap Ba hot springs kan man bada i lera med mineraler, sprayas med varmt mineralvatten och bada i varma mineralvattenbad. Vi borjade med det sa kallade "mud bath", forst skulle man ligga och bada i leran i 15min, sedan skulle man solbada sa att leran stelna i 10min, efter det skulle man skolja bort leran nogrannt. Efter avskoljning sprayades vi med varmt mineralvatten i hogt tryck och fick bada i ett varmt mineralvattenbad i 45min. Efter denna behandling var man alldeles len i huden, maste varit leran som gjorde det.

Det fanns ocksa en mineralvattenswimmingpool och vattenfall som vi badade litegrann i, vattnet i poolen var 38 grader varmt! Lite val varmt for var smak..

Efter en lunch pa restaurangen dar sa cyklade vi tillbaka till hotellet, vi lyckades precis tajma sa att det borjade sporegna pa hemvagen nar det vart fint vader hela dagen.

Igar var vi pa Gym pa formiddagen eftersom det osregnade hela dagen, sedan pa kvallen var vi och fick massage pa Luckey feets, vi kopte ett paket som var 80min och inneholl fot/benmassage, arm/handmassage, huvud/nackemassage, ryggmassage och hot stone therapy (de la varma stenar pa ryggen och sedan masserade hon ryggen med hander som massosen varmde pa stenarna sa de blev riktigt varma).

Ett tag i borjan funderade vi pa om det var tortyr istallet for massage vi hade valt, de tog i jattehart, speciellt pa benen sa det gjorde skitont! Evelina har blamarken pa fotterna idag, lite pa benen och ngt pa armen efter massagen! Efter att vi hade vant oss lite och nar de borjade massera ryggen sa var det skont, och det var jatteavslappnade efterat.. man kande sig riktigt genomarbetad.



Eve pa gymmet


Jens pa gymmet
Lerbad
Jens valtrar sig i leran :P
Jens solbadar sa att leran ska torka..

Evelina besprutades med "high pressure mineral water"..

Ha det bra alla! Puss a kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där på andra sidan klotet!

Hoppas allt är bra med er, såg inte helt dumt ut med det där lerbadet. :D

Har lagt till eran blogg som en länk bland mina favoriter här i Linköping, så jag är inne och kollar den varje dag, men har bara inte tagit mig tid att skriva någon kommentar tidigare.

Forsätt att lägga upp bilder på bloggen, en bild säger mer än tusen ord som ni vet.

Sedan väntar jag på det första inlägget som är författat av min bror. :D

Tror ni jag hade platsat i det där bandet föresten?;) Ska iväg och spela lite gitarr nu med en gammal korridors kompis.

Sköt om er
Jonthan

Anonym sa...

Hej livsnjutare!

Nu längtar jag verkligen till ett varmare land när jag ser Er.Ni ser ut som kusin-vitamin piggeliner!Evelina Du skulle sagt till när Du fick så hård massage! Det vore roligt om vår son Jens kunde höra av sig någon gång! Ha det bra!


KRAM Iréne

Anonym sa...

Hallå!
Gud va kul att ni lägger upp massa bilder så man får se :D tror det blir asien för mig med nästa resa ;) vill det iaf! Saknar er! På lördag ska vi fira mli hemma hos hennes föräldrar.

Ha en fortsatt bra resa :D
önskar avis nr1!

Anonym sa...

Hallå!
Vad kul det är med bilder!
Lägg gärna in många fler :)

Vad bruna ni har blivit!

Hoppas ni har det bra!
Jag själv håller på och Praoar denna vecka så ingen skola för mig.(Sköönt , pheew ;) )

Såg inte helt fel ut med lerbadet.

Hur varmt är det i luften? Slår vad om att det är varmare än här iallafall ;)

Ha det bra. Hälsningar Lisa med familj.

Anonym sa...

Heej snyggingar :D
Kul att se att ni har så roligt där borta och att ni verkligen skämmer bort er själv, det är ni verkligen värda:)

Men nu får ni komma tillbaka, jag vill höra en Otroligt lång historia från dig min söta kusin, och vill krama om er båda två, men lite extra hårt om evelina (A)

Många pussar och kramar från Hela Familjen Cederstrand!